tevredenheidsonderzoek PXL Hogeschool

De Gouden Schaar stapte in onderzoek van PXL Hogeschool

 

De klant is koning, zo luidt het spreekwoord. Terecht natuurlijk, want klanten zijn cruciaal voor het succes van een bedrijf. Toch blijkt uit onderzoek dat kmo’s weinig in kaart brengen wat klanten echt willen of nodig hebben. Ze weten onvoldoende wat er leeft bij klanten, wat klanten verwachten en – minstens even belangrijk, wat klanten niet wensen. Daarom startte Hogeschool PXL in Hasselt een praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek “De klant als sleutel tot een performantere kmo”. Vijfentwintig kmo’s werden geselecteerd en kregen een professionaliseringstraject onder leiding van onderzoeksexperts. Eén van die 25 kmo’s was mannenmode De Gouden Schaar op de Veemarkt in Tienen.

'Twee jaar geleden (in september 2016) stapten we in dit project’, legt Bart Debbaut, zaakvoerder van De Gouden Schaar uit. ‘De winkel bestond toen 90 jaar, ideaal moment dus voor een evaluatie. Het aanbod van Hogeschool PXL (waar Bart marketingmanagement en Ann medisch secretariaat studeerde) sloot naadloos aan bij wat we voor ogen hadden.’

'Er werd toen een tevredenheidsenquête afgenomen die ons een verrijkend inzicht gaf over de mening van de klanten. Het tevredenheidspercentage lag toen bijzonder hoog, wat ons erg blij maakte. Maar hier en daar leerden we toch ook dat we op enkele vlakken nog een tandje bij mochten steken.'

Twee jaar later wordt er een nieuw onderzoek gevoerd. 'De bedoeling van de PXL Hogeschool is om na te gaan hoe de globale tevredenheid van de klanten geëvolueerd is over de voorbije twee jaar, en dat te toetsen met de wijzigingen die we in de winkel hebben doorgevoerd.'

We kijken dus benieuwd uit naar de resultaten van dat tweede onderzoek, dat meteen ook het orgelpunt is van een boeiend en leerrijk traject. We bedanken dan ook uitdrukkelijk alle klanten die een paar minuten de tijd nemen om de enquête die hen door PXL wordt bezorgd, in te vullen. 

 

powered by prosite | design by Joumani